Uniwersytet Trzeciego Wieku

Przyjazne linki:

Polecamy

maj

„Piękna nasza Polska cała”

UTW

„Piękna nasza Polska cała” – pod takim hasłem odbyła się w dniach
27 i 28 kwietnia 2017 r. kolejna wycieczka edukacyjno-krajoznawcza na trasie;
Gdańsk - Gdynia – Sopot.

W Gdańsku – mieście o tysiącletniej historii, poznaliśmy zabytki dopełniane przez przewodnika panią Ewelinę Marciniak wiedzą o architekturze, dziejach i czasach obecnych; Stare Miasto, Wielki Młyn, Ratusz Staromiejski, Pocztę Gdańską, ul. Grodzką, Targ Rybny nad Motławą, Długie Pobrzeże, ul. Szeroką, ul. Mariacką.
Spacerując Drogą Królewską podziwialiśmy wspaniały Łuk Triumfalny, Złotą Bramę, kamieniczki ( Dom Uphagena, Teatr w Oknie) przy ul. Długiej, Zieloną Bramę, rynek Gdańska, Długi Targ z fontanną Neptuna, Bramę Żuławską i Nowe Ogrody.
Zwiedziliśmy też Muzeum Bursztynu, Muzeum w Dworze Artusa , a także piękne gotyckie kościoły; Bazylikę Mariacką, kościół św. Jana i kościół św. Brygidy.
Zachwycaliśmy się najnowszym obiektem - Muzeum II Wojny Światowej.
Z autokaru obejrzeliśmy Stadion Euro-2012, Centrum Solidarności, ul. Obrońców Wybrzeża, ul. Chłopską z blokiem „falowcem”. Zwiedziliśmy też Westerplatte, wysłuchaliśmy historii o jego obrońcach i oddaliśmy im hołd.
W Oliwie zwiedziliśmy ogrody i klasztor Cystersów, pałac Opatów oraz katedrę ze słynnymi organami.
Kolacja i nocleg w Gospodarstwie Agroturystycznym w Kiełpinie na Kaszubach wzbogacone o POLTER (zwyczaj tłuczenia szkła) były nagrodą za bohaterskie pokonanie męczącej trasy.
Drugiego dnia udaliśmy się do Gdyni – miasta 20-lecia międzywojennego, z zabudową w stylu modernizmu i z nowoczesnym portem i tam podziwialiśmy; Molo Południowe z fontanną na Skwerze, Nabrzeże Pomorskie oraz poznaliśmy jakże imponującą historię nowoczesnego portu Gdynia - potęgi polskiej floty a także obiekty; Dom Żeglarza, statki żeglugi przybrzeżnej, Falochron, Basen Jachtowy, Bulwar Nadmorski, Port Handlowy, Kamienną Górę, Dworzec Morski
z Muzeum Emigrantów.
Udając się do Sopotu przyswoiliśmy kolejną dawkę wiedzy o Kępie Radłowskiej, Orłowie
i Kamiennym Potoku.
A w Sopocie - „perle Bałtyku”, kurorcie z secesyjną architekturą, znów podziwialiśmy najważniejsze zabytki Parku Północnego; Teatr Plaży – Grand Hotel, Plac Zdrojowy, sopocki „Monciak”. Wycieczkę zakończyliśmy spacerem po molo.
W autokarze panowała miła atmosfera, śpiewy towarzyszyły nam w drodze, bo przecież zawsze podróżujemy z naszym śpiewnikiem ”Piosenka jest dobra na wszystko”.
Dziękujemy kol. Elżbiecie Lewandowskiej za kolejną, niezapomnianą, jak zawsze perfekcyjnie przygotowaną , pełną atrakcji wyprawę.
Pełni wrażeń, wspomnień, będziemy oglądać pamiątkowe zdjęcia w oczekiwaniu na następną wycieczkę.